zondag 2 december 2012

De mooiste foto's van 2012 Nr.30 t/m 21

Vorige week ben ik gestart met de mooiste foto's van 2012,daar ga ik nu mee verder en begin bij Nr.30.
Ook nu geldt weer de reden voor de foto kan erg verschillend zijn.
Veel kijk en leesplezier en geef je mening ook op dit blog door middel een reactie achter te laten.Ik ben erg benieuwd wat jullie zelf mooi vinden.
 
NR.30
Deze Renault Premium 390-19t heb ik op 27 januari op de foto gezet.De reden dat ik deze foto mooi vindt is niet zozeer de auto maar wel de reden ervan.Deze auto stond op het punt om afgeleverd te worden aan Leusink uit Gaanderen.Terwijl ik de foto's aan het maken was kwam net de verkoper naar buiten om zijn  foto's te maken.Ik was dus sneller dan de eigen verkoper met de foto,en dat vond ik wel een leuk moment want ik had een primeur op de gevoelige plaat gezet.
 
NR.29
Op nummer 29 een echte Scania V8.Deze foto is gemaakt in Assen tijdens het Truckstarfestival.De eigenaar is Schaap de with uit Oudehaske.Het mooie van deze foto is dat er geen vrachtwagens omheen staan en dat tijdens een vrachtwagen evenement.Overal waar je loopt op het circuit staan vrachtwagen(Dan voel ik mij een kind in een snoepwinkel)behalve hier en dat maakt deze foto zo bijzonder.
 
NR.28
Alweer een Renault Premium,dit keer een "voorloper".Op 28 juli 2012 heb ik eens wat foto's gemaakt op de industrieterreinen van Ede.Op een van die terreinen stonden de auto's van AG transport netjes langs de weg opgesteld, met overal de juiste tussenruimte alsof ze wisten dat ik kwam fotograferen.
De auto's van AG transport zijn normaal zwart maar deze viel op ten eerste door de voorloopas en ten tweede door de mooie metallic blauwe kleur.De vrachtwagenkenners onder ons weten dat deze 2e hands is gekocht en eerst van Wim de Groot uit Arkel is geweest.Ik blijf het een nette auto vinden.
 
NR.27
Tijdens de uittocht van Assen heb ik de Volvo van Knufing uit Lichtenvoorde op de foto kunnen zetten.Persoonlijk vind ik het toch wel een beetje een vreemde eend in het wagenpark van Knufing.Het wagenpark bestaat vooral uit Scania en Daf, en deze Volvo is weer eens wat anders.Ik vind het een zeer nette auto ook al is het een Volvo,en doordat Knufing nu eens een ander merk in het wagenpark heeft is dit nr.27 in de lijst.
 
NR.26
Alweer een Volvo,ja en nu niet gaan denken dat ik ziek ben geworden wat dat is echt niet zo,al zijn daar de meningen wel over verdeeld.Deze foto is mooi doordat er verschillende kleuren groen in zitten.Nu zal men zeggen groen is groen,maar toch,en in combinatie met de mooi kleur van de lucht een schitterende foto.
 
NR.25
Een nette witte Scania G 420 highline langs de straat in Ede.De auto is van Boonzaaijer eveneens uit Ede en is zojuist gewassen in de eigen wasstraat.Ik vind dit echt prachtig mooi om te zien die schone auto,en een lekker begin om de week weer mee te beginnen.De halve straat stond overigens vol met Boonzaaijer auto's dus dat kwam weer helemaal goed.
 
NR.24
En weer eentje van mijn favorite Zweedse merk.Ditmaal een R 400 highline van het 2e type R serie.
De eigenaar is Wemmers uit Bleskensgraaf en door de blauwe met gele kleur spreekt het mij heel erg aan,ik weet niet anders of Wemmers heeft deze kleuren.Jammer is dan dat ik een tijdje geleden al nieuwe Wemmers auto's gezien heb met nieuwe kleuren.Dus vandaar deze foto met de oude kleuren.
 
NR.23
In het begin van 2012 heb ik een zeer nette Cf van Rijksen transport uit Rhenen op de foto gezet.
De chauffeur was zojuist klaar met het lossen van staal bij de plaatselijke staalgroothandel toen ik op mijn Harley Trapson voorbij kwam.En dat betekend de ankers eens uitgooien en foto's maken.Persoonlijk heb ik wat met de Daf Cf,het blijft een prachtig model zeker met een space cab en het is zeker een van mij favorite modellen.
 
NR.22
Containers he,ik weet het dat gaat nooit meer goed komen maar ik blijf het prachtige vorm van transport vinden.Tijdens een fotoserie gemaakt op de maasvlakte heb ik deze "neus" op de foto gezet.Het is een onvervalste V8 met 460 pk onder de neus.Ook de kleur groen speelt hier weer een grote rol in,kijk zelf maar waarom.De Scania is overigens een oude van Ronald Kenters uit Ter Aar.
 
NR.21
Op Nr.21 weer een Cf.Ik vind dit een super mooie cf,oogt stoer zeker met een kaal en kort chassis.
De Daf is uitgevoerd met een 460 pk sterke motor.De eigenaar is J.L. Mijnders uit Melissant en haaft zojuist een container gedropt op de maasvlakte en is nu opweg om een nieuwe container te gaan opzetten op een van de vele terminals in Rotterdam.Leuk werk met een hele leuke auto.
 
groeten Werner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten