maandag 26 maart 2012

6 in lijn klapt ook fijn.

Vaak wordt een Scania in verband gebracht met een dikke V8 motor.Aan de hand van deze serie foto's laat ik zien dat het ook anders kan.Zoals deze Scania 114L340 met topline cabine.De eiegnaar Redder uit Staphorst heeft een aantal "6 in lijn"Scania 's in het wagenpark.Op 30 december van 2011 staat deze Scania zijn pauze te maken in Doetinchem.De auto heeft net gelost bij een postdepot van Post.nl,een opdrachtgever waar Redder meer auto's kan inzetten.
De kleuren van redder blijven mooi en tijdloos,en vooral iedereen kent het.De oplegger die er achter hangt lijkt mij een oude van DHL.


Rabelink Logistics uit Doetinchem heeft ook een mooie 6 cilinder in het wagenpark.De BN-LR-10 is de enigste Topline in het wagenpark,de andere Scania's zijn uit gevoerd met een highline dak.


De auto heeft verder geen extra lampen in de zonnekap en is verder helemaal standaard.De kleur van Rabelink blijft ook erg mooi,alleen een beetje jammer dat er geen rode tautliner achterhangt.


Ook Hsf Logistics heeft veel Scania 6 cilinders in zijn wagenpark.Daaronder valt ook deze Scania R 440 topline.Een "nieuwe R serie" Te zien aan de grille en de bumper.Ook dit is een standaard 6x2 trekker zonder extra's.De nieuwere Scania 's die op de weg komen hebben ook vaak een Pools kenteken,Maar met geluk kon ik deze Scania nog net op de foto zetten bij Vion in Doetinchem.Apart is wel de Groene band op de oplegger,normaal is deze blauw.De foto is van 13 januari 2012.



Nog een groot bedrijf,Heisterkamp uit Oldenzaal.De BS-GZ-54 is uitgevoerd in de Grolsch kleuren,één van de opdrachtgevers van Heisterkamp.De Scania R 380 highline is ook een 6x2 trekker met voorloopas,wat weer ten goede komt voor de asdruk.Heisterkamp Heeft veel 6 cilinders in het wagenpark,van de 114L340 tot en met de nieuwe Rserie met 380 pk topline uitvoering.


Op eerste kerstdag 2011 heb ik bij Beers in Gaanderen deze Scania R 420 topline op de foto gezet.


De eigenaar Goes uit De Meern heeft daarmee een hele mooie combi op de weg.Incombinatie met die kelur maakt het een hele stakke auto zonder veel overbodige extra's.Wel een mooi detail zijn de gele dagrijlampen die zijn geïntergreerd in de bumper.Verder zie je ook veel het super bordje in de grille bij veel Scania's.


Kortom een mooie auto waarmee ik mijn werk graag zou willen doen.


Op het mega truckfestival in Biddinghuizen heb ik deze R420 Topline op de foto gezet.Deze "voorloper" vindt ik personlijk een erg nette auto.Een paar extra lampen in de zonnekap en in de grille,een paar dikke luchthoorns maken het een mooi geheel.De eigenaar van de BP-XH-78 is Elcee uit Dirksland.Elcee zie ik ook veel met een oplegger van HSF Logistics bij ons in Doetinchem.De dolfijnen op de auto maken het ook wel weer een bijzondere auto.


Bij Scania had je met de 4-serie de keuze uit diverse motorvermogens.Zo was er de 114 met vermogens van 340 en 380 pk,de 124 met vermogens van 360,400,420 en later ook nog een 440 en 470 pk uitvoering.Bij de R-serie kwamen er vermogens van 420,440,470 en later ook 480 pk.Was bij de 4-serie 480 pk nog een V8 motor,bij de R-serie waren er 2 cilinders minder voor nodig om het zelfde aantal pk's te krijgen.


De R-480 topline van De Transportbrug uit Putten is wat mijn smaak betreft helemaal top.De kleurcombinatie van Metallic rood,zilver en zwart meken het helemaal af.Ook de toplichtjes in de zonnekap is een mooie variant die mogelijk is met de zonnekappen.Helemaal perfect.




Groeten Werner













Geen opmerkingen:

Een reactie posten