zaterdag 24 maart 2012

Daf XF 105

Op zondagmorgen wil ik wel eens mijn fiets pakken en een rondje fietsen.En natuurlijk gaat mijn camera ook mee,zo ook op 28 augustus 2011.Mijn eerste Daf Xf 105.460 super space cab in de kleuren van Hsf Logistics.Na de overname van Van Donkelraar uit Ruurlo door Hsf logistics is wordt dit de nieuwe kleur,WIT. De pinguin op de opleggers blijven er wel opstaan watik ervan begrepen heb.Alleen de naam en de kleuren zijn veranderd zoals op de BZ-DT-77 te zien is.Jammer want Donkelaar was toch wel een bedrijf met mooie auto,s mt mooie apartere kleueren.

Ook ga ik vaak naar een truckshow,want daar vindt je weer vrachtwagens die je niet zoveel tegenkomt in de Achterhoek.De BR-TV-92 van Tim Goderie uit Winkel is daar geen uitzondering van.Het is een van de eerste Xf's met een super space cab zonder skylights wat wel weer een bijzonder aanblik geeft.Bij mijn weten heeft Mooy Logistics uit Waddinxveen ze ook zonder skylights.De trekker is uitgevoerd met een sleep-as,waardoor deze ook ingezet kan worden in Scandinaviƫ(voooal 's winters.)Verder heeft de trekker een beetje Deense stijl,zwarte grille,de bumper in 2 kleuren en de wielen meegespoten met de kleur op de cabine.Kortom een mooie werkauto.


We kenne Theo hoitink allemaal wel van die dikke Scania's met neus en de rode kler met koeloplegger.Deze Daf Xf 105.410 space cab rijdt in de kleuren van Dusseldorp eveneens uit Lichtenvoorde.Theo rijdt voor Dusseldorp als charter en heeft dus de BX-PJ-83 in de kleur van de opdrachtgever meegekregen.Ik heb deze Daf gefotografeerd op 2 januari 2012 en heeft er weer een ritje opzitten,waarschijnlijk de eerste van het jaar.

Net voor de kerst eens even op de koffie geweest bij mijn vriendin ze werkt bij Rabelink logistics.Toen gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om deze Daf Xf 105.410 space cab op de foto te zetten.De chauffeur is een oud collega van mij waar ik fijn mee heb samengewerkt,heeeeeeeeeeeeeel vroeger.De trekker is uitgevoerd als megetrekker,te zien aan de kleine wielen op de assen.Ook het merk Daf is iets van de laatste jaren Bij Rabelink Logistics,ze reden en rijden veel met Renault en daarvoor was Scania het merk.In een later bericht meer over de vrachtwagens die bij Rabelink rijden.


Op Nog Harder 2010 te Lopik heb ik deze Xf 105 met 510 pk op de foto gezet.Hij valt op door zijn donker groene metallic lak,de alcoa's en de lampen die er op zijn gemonteerd.

Be eigenaar MV transport uit oud Alblas rijdt voornamelijk zeecontainers en is dus vaak te bewonderen in het havengebied van Rotterdam.Ook een mooi detail zijn de breedtelampjes op de sideskirts.Een prachtige auto om je werk mee te doen.

Ook plaats ik foto's op anders site's zoals Transportfotos.nl.Deze vrachtwagen wordt bestuurd door een van de leden van die site.Het leuke is dat we elkaar niet kende en nooit gezien hadden,maar ik wist welke auto hij reed en hij informeerde wie hem op 11 januari 2012 tussen Doetinchem en Wehl op de foto had gezet.Ik heb hem de foto's toegestuurd,want als iemand er omvraagt doe ik dat.

Hij rijdt hier met een Xf 105.410 met een space cab voor Dekker Transport uit Waarland.

Het is leuk om elkaar zo te leren kennen.

Op 4 januari heb ik deze hagelnieuwe Daf xf 105.460 super space cab op de foto gezet bij Cosmo trucks in Doetinchem.De gelukkige eigenaar is Kamps de wild uit Zevenaar.Op het moment dat hij hier staat moet de vrachtwagen nog verder worden afgebouwd.Kamps de wild bouwt en vervoerd landbouwmachines,en deze Daf is daar denk uitemate geschikt voor.


Groeten Werner.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten