dinsdag 20 maart 2012

Het groen van Hoek transport uit Woerden.

Als ik er opuit ga met mijn camera,weet ik niet wat ik voor de lens krijg.Zo ook met de firma Hoek uit Woerden.Tijdens mijn fietstochtjes heb ik er vele voor de lens kunnen krijgen,silstaand en rijdend.Zo ook deze.
De Bl-XT-86,gefotgrafeerd langs de A 18 richting Varsseveld.Deze FH 12.420 met globetrotter is op weg naar een transportbedrijf in Doetinchem,waar het bijna een trefpunt is voor Hoek vrachtwagens.

Een combi zoals het bedoeld is.De BN-LJ-85 is hier op weg naar Rotterdam om daar de containers te wisselen,na dat ze zijn gelost in Doetinchem.Ook dit is een Fh 12.420 globetrotter.

Volvo is het merk van Hoek.

In Doetinchem is het zoals ik schreef een trefpunt voor Hoek vrachtwagens.Hier staat een Fh 12.420,die net de aanhanger heeft afgekoppeld.De chauffeur was zo vriendelijk(allemaal trouwens)om even te blijven staan voor de foto.Als ik fotografeer dan wil ik de chauffeurs niet lastig vallen met de vraag om de auto even op een mooie plaats neer te zetten,dus daarom is deze foto zo gemaakt dat de aanhanger nog net te zien is.


Nog zo'n foto die gemaakt is op de losplaats in Doetinchem.De Fh 400 globetrotter heeft zojuist de achterste container gelost en de trailer weer compleet gemaakt door het voorste deel met het achterste deel te koppelen.Daarna worden de voorste assen weer opgetrokken en is het weer een "gewone " trailer.


De BV-PX-18 onderweg.Ik maak de laatste tijd veel foto's langs de A 18,en dan ziet het er zo uit.Ook deze Fh 400 globetrotter is onderweg naar Doetinchem,waar hij zal gaan om koppelen,en ik deze volvo een half uur later weer richting Rotterdam zag gaan.


Persoonlijk vind ik dit een van de mooiste Volvo's van Hoek.De wielen netjes afgewerkt met wieldeksels,gele lampen in de koplampunit,en dat maakt het net even iets meer af.De chauffeur is een erg vriendelijke man,waar ik verschillende keren heb gesproken,en zo ook meer weet over Hoek.


Nu zult u denken,Hè Hoek heeft toch groene volvo's.Ja dat klopt,behalve deze dan,deze staat in een iets neutralere kleur dan de anderen auto's.De kleur groen heeft eigenlijk te maken met de rederij waar Hoek voor reed.De kleur van de volvo is volgens mij een demo kleur,heeft een 460 pk motor onder de kap en is uitgevoerd met een globetrotterdak.



groeten Werner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten