zondag 8 april 2012

Alle "neuzen" dezelfde kant op.

In deze update wil ik graag wat foto's laten zien van onze reis door de Verenigde Staten en Canada.Uiteraard heb ik(en mijn vriendin) weer de nodige vrachtwagens op de gevoelige plaat vastgelegd.
Nu ben ik geen kenner wat Amerikaanse vrachtwagens betreft,dus erg veel informatie heb ik er niet van.Des te meer over onze reis.
Deze begon in New York en eindigde in Memphis,jawel Graceland.
Veel kijk - en leesplezier.
Op 4 augustus 2006 heb ik daze Peterbilt op de foto gezet.De truck heeft een kentekenplaat uit Minnesota en is dus een eindje van huis.Op het moment van de foto waren wij opweg van Roanoke(Virginia) naar Nashville(Tennessee).Het bijzondere aan deze Peterbilt vind ik de beschermhoezen op de voorzijde van de spatborden en tanks.Verder blijft al het chrome een mooi gezicht.Ook de semi dieplader met een wide spread asopstelling blijf ik prachtig vinden.
Op 5 augustus 2006 bij een Mall in Nashville hebben we deze Freightliner gefotografeerd.De truck is van Bentex uit Nashville en ik heb het vermoeden dat de chauffeur nog even wat inkopen moest doen voor hij weer "back on the road"ging.De kleuren op deze Freightliner vind ik persoonlijk erg geslaagd,en in combinatie met het chrome een zeer mooie truck.De uit Texas afkomstige Kenworth W900 heeft als lading 2 ex legertrucks.Ik heb geen idee of deze van Amerikaanse makelij zijn,het lijken mij zo op het oog 2 Britse vrachtwagens.
De truck van HLS is uitgevoerd met een ruime "sleeper" en in combinatie met de metallic rode kleur een geslaagde auto.Verder valt de semi dieplader weer op,slechts 2 assen,moet je in Nederland eens mee aankomen.En weer "back on the road".En wat zie je dan,je eigen naam op de achterkant van een koeler.
De vrachtwagen is van Werner enterprises uit Omaha Nebraska.En dat is een leuke afstand van huis.In de Verenigde Staten kom je deze vrachtwagen van Werner enterprises overal tegen.Neem ook eens een kijkje op www.werner.com
De foto is gamaakt door mijn vriendin,niet dat je denkt dat ik dat onder het rijden doe.
Op zondagmorgen hebben we de wandelschoenen maar eens aangedaan om eens een mooie tocht door New York te maken.Daar heb ik deze Mack vuilnistruck op de foto gezet.Deze vuilniswagen straalt echt de trots van New York uit,net als de New Yorkes zelf.Een leukeauto om je werk mee te doen,maar ik zie mij nog niet met zo'n neus in Nederland het huisvuil ophalen.Tussen Quebec en Montreal stond deze Freightliner.Een echt typische "Amerikaan".Veel chrome,staande uitlaten,luchtfilters aan de buitenkant waar weer lampje op zijn gemonteerd.
Achter deze Freightliner hangt een Flatbed trailer geladen met staal.Het mooie aan deze opleggers vindt ik weer de wide spread assen en de ratels voor de spanbanden aan de oplegger.Het aparte is dat ik heel weinig flatbed trailers heb gezien met een kopschot.Als je "on the road" bent,moet je ook wel eens eten.Zo ook op 28 juli 2006.Bij een fastfood restaurantje maak eens wat hamburgers naar binnen mikken en weer "on the road" met bestemming Toronto.Alleen ging het iets minder snel dan ik het hier beschrijf.Bij het Restaurant met de grote gele M stond ook deze Kenworth met een 3 assige "reefer".Een auto die niet wordt gebruikt om prijzen mee te winnen maar om me te werken.Opvallend aan deze Kenworth zijn de ronde chrome spatborden op de 2e as.Een echte auto waar ik erg blij van wordt.
groeten Werner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten