zondag 1 april 2012

Carroserie vakdagen Hardenberg.

Op donderdag 29 maart 2012 ben ik op de Carroserie vakdagen in Hardenberg geweest.
Vergezeld met mijn lieftallige vriendin heb ik weer leuke dingen en ideeën opgedaan voor mijn andere hobby Modelbouw,maar daarover later meer.
Er was veel te zien,zoals trailers,accesoires,verschillende opbouwen van carroserieën en natuurlijk ook de truck dealers.
En de dealers hadden het een an ander meegenomen,wat ik graag wil laten zien.
Kijk en huiver.

Als eerste deze gloednieuwe Volvo FH.Ik kan niet zien wat het motorvermogen van deze globetrotter is,maar ik vermoed dat het hier om een 460 pk uitvoering gaat.De Volvo is voor Van der Wal uit Heerenveen en is/wordt afgeleverd door Harbers Trucks.
De Haakarm is geleverd door VDL uit Hapert.
De Volvo is weer herkenbaar gespoten met oranje,groen en wit en staat op mooie glimmende alcoa's.
De BZ-TX-31 is voor mij de eerste Mercedes Actros MP4 die ik in bedrijfskleuren op de gevoeligeplaat vastleg.Ik moet eerlijk bekennen dat ik eerst niet erg onder de indruk was van de nieuwe MP4,maar nu ik deze nieuwe Actros in bedrijfskleuren zie ben ik toch wel meer enthousiast geworden.Deze Actros,de 1842 Streamspace,zoals deze genoemd wordt is voor Tielbeke uit Lemelerveld.De motor levert 420 pk en met een euro 6 is hij helemaal up to date voor de toekomst.


Ook MAN dealer Roordink had er wat moois neer gezet.Deze MAN Tgs is een 4x4 uitvoering met Hydrodrive.

HYdrodrive is een systeem dat er voor zorgt dat de vrachtwagen op elke ondergrond voldoende grip heeft.Het geheim van Hydrodrive speelt zich af in de naaf d.m.v. 8 plunjers die onder druk gezet worden.Het klinkt allemaal heel ingewikkeld,en ga er ook niet verder op in,maar op de website van MAN zal er best wel iets over geschreven staan.

Veerde is deze MAN als 18 tonner mooi uitgevoerd met een kraan en een kiepbak,waarmee kleine klusje gedaan kunnen worden.Een ideale auto voor gemeentes en wegenbouw bedrijven.

Een zeer aparte verschijning is deze Terberg.Deze 2 meter brede truck met een broshuis oplegger is erg handig met het oog op de verkeersveiligheid.Met zijn 2 meter brede opbouw past hij ook makkelijk op de vluchtstrook,voor wegwerkers ideaal.De Terberg is een samenwerking met Broshuis uit Kampen en is besteld door Vioss.Vioss houdt zich bezig met het verhuren,plaatsen,onderhouden en verwijderen van tijdelijke rijbaan- en werkverlichting.Voor meer informatie kijk op www.vioss.nl.
De Terberg blijft een auto met een eigenzinnige uitdaging.
Ook de nieuwe Iveco Eurocargo voor De Klok logistics uit Nijmegen stond tentoon gesteld.
Een echte auto voor stadsdistribuite met een lage instap.En met 220 pk euro 5 motor met ad blue een auto die in het verkeer redelijk makkelijk met het overige verkeer meerijdt. Ook Daf had een mooie auto neergezet.De Daf FAQ CF 85 met 360 pk is van Sita Nederland.Persoonlijk ben ik wel gek van vierassers,en zeker deze met een tripple asstel.Verder heeft deze Daf een laadkraane en een afzetsysteem,ideaal voor verschillende vormen van afval.De container die erop staat ie een zoganaamde "perscontainer".Deze container pers het afval tot een masse,wat weer makkelijker is bij het lossen. Als laatste een recent afgeleverde MAN TGM 18.250.De eigenaar van de BZ-SH-08 is Vos Transport uit Deventer.Deze MAN is een auto zonder extra's en bedoeld om zijn werk te doen.De euro 5 eev motor levert 250 pk.Een eev motor werkt zonder ad blue,geen 2e tank voor de smurfendrank meer aan het chassis.Verder is deze auto ADR gekeurd en voorzien van reflectorstriping op het schuifzeil.
Groeten Werner.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten